top of page
חיפוש

חג האפיפניה בקאסר אל יהוד

מי שלא חווה את חג האפיפניה של האריתריאים - לא חווה שמחה מימיו... נתחיל מהתחלה... חג האפיפניה בתרגום מיונית לעברית זהו חג ההתגלות . החג הנוצרי מסמל את ירידת רוח הקודש בדמות יונה לבנה ביום טבילת ישוע בידי יוחנן המטביל והכרזת קול משמיים כי הוא בנו של אלוהים . הדבר מתואר נפלא בברית החדשה , מתי ג 13-17 אצל הנוצרים במזרח החג נחגג על פי הלוח היוליאני שחל השנה ב18 לינואר. החגיגה מתקיימת על גדת הירדן צפונית לים המלח, באתר הנקרא קאסר אל - יהוד. המזוהה עם בית עברה המקראית - המקום שבו חצו בני ישראל את הנהר בתום מסע נדודיהם במדבר לארץ המובטחת . יהושוע ג 14-17. זהו גם האתר שנקשרת אליו המסורת של עלית אליהו השמימה במרכבת אש לאחר שהעביר את הנבואה לאלישע . מלכים ב ב.

אל המקום , שאולי הקדושה משכה אותו, הגיע יוחנן , בן למשפחת כהונה וקרוב משפחה של ישוע, שחי במדבר וקרא לאנשים לחזור בתשובה לפני יום הדין, וכחלק מזה העביר את מאמיניו טבילה בירדן המסמלת לידה מחדש וכן גם הטביל את ישוע לפני שהחל את שליחותו. הטבילה אומצה בנצרות כאחד הסקרמנטים - כטקס המכניס את המאמינים לכנסיה.

הנצרות לאורך השנים התפלגה לכנסיות שונות , שלכל אחת הליטורגיה שלה, התפילות והטקסים שלה. ... ולכן זמני החגיגה באתר מחולקים במהלך 3 ימים בין הזרמים השונים...יוונים אורתודוקסים, אריתראים ואתיופים, קופטים ועוד.

לשמחתי יחד עם עוד 10000 איש הצלחנו לחוות את החגיגה המדהימה שהיתה שם ....המוזיקה , השירים , כלי הנגינה המיוחדים והטקסים השונים היו מרתקים....

מוזמנים שנה הבאה לבקר עימי שוב.......













26 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page